• “Lekkie nogi” bez żylaków: profilaktyka
    Zdrowie
    10.08.2022

    “Lekkie nogi” bez żylaków: profilaktyka

    Żylaki kończyn dolnych to element niewydolności żylnej występujący zarówno u kobiet, jak i u mężczyzn. Mianem żylaków określamy wydłużenie i poszerzenie żyły, w wyniku których uzyskuje ona kręty przebieg.  Powstają przede wszystkim na nogach i mogą przybierać postać pajączków naczyniowych, siatki krętych żyłek, a także żylaków głównych pni żylnych. 

    Czytaj więcej
  • Zasady oczyszczania cery trądzikowej
    Pielęgnacja
    10.08.2022

    Zasady oczyszczania cery trądzikowej

    Trądzik pospolity (łac. Acne vulgaris) jest powszechnie występującą, przewlekłą chorobą zapalną skóry. Główne przyczyny jego rozwoju to czynniki genetyczne, bakterie Propionibacterium acnes, rogowacenie skóry, aktywność androgenna oraz stosowanie niektórych substancji leczniczych i kosmetyków[1]. Zaostrzona forma tego problemu dotyczy głównie nastolatków, u których jest wynikiem zwiększonej aktywności hormonalnej. 

    Czytaj więcej
  • Jak zadbać o odpowiednie nawilżenie skóry?
    Pielęgnacja
    10.08.2022

    Jak zadbać o odpowiednie nawilżenie skóry?

    Gładka, nawilżona i promienna skóra jest marzeniem wielu osób. Jednak piękny wygląd to nie wszystko. Zdrowa, nieuszkodzona bariera naskórkowa pełni też funkcję ochronną przed czynnikami fizycznymi, biologicznymi i chemicznymi. Poza tym hamuje utratę wody, zapewniając równowagę (homeostazę) organizmu[1]. 

    Czytaj więcej
  • Bezpieczna suplementacja w ciąży
    Zdrowie , Odżywianie
    11.07.2022

    Bezpieczna suplementacja w ciąży

    Ciąża to wyjątkowy czas w życiu każdej kobiety, pełen oczekiwania, ale również troski o  zdrowie dziecka i przyszłej mamy. Zdrowa dieta, sen, unikanie stresu, aktywność ruchowa, ale również odpowiednio dobrana suplementacja mogą korzystnie wpływać na przebieg ciąży. Mimo popularności suplementów diety, nie wszystkie kobiety w ciąży przyjmują to,  co zalecane. 

    Czytaj więcej
  • Witaminy z grupy B: aktywne wsparcie dla układu nerwowego
    Zdrowie , Odżywianie
    11.07.2022

    Witaminy z grupy B: aktywne wsparcie dla układu nerwowego

    Witaminy z grupy B odpowiadają przede wszystkim za prawidłowe funkcjonowanie układu nerwowego. Organizm nie potrafi sam wytwarzać tych związków. Podstawowym celem suplementacji witamin z grupy B jest więc poprawa samopoczucia i koncentracji, a także łagodzenie stanów napięcia nerwowego. Ponadto zgodnie z badaniami populacji polskiej co trzecia kobieta w wieku rozrodczym ma niedobory witaminy B6, z kolei co druga ma deficyty witaminy B12 [1]. W tym artykule przedstawiamy właściwości witamin z...

    Czytaj więcej
  • Insulinooporność. Jak ją rozpoznać i leczyć?
    Zdrowie
    08.07.2022

    Insulinooporność. Jak ją rozpoznać i leczyć?

    Insulinooporność (IR, z ang. insulin resistance) nie jest chorobą. To stan zaburzonej gospodarki węglowodanowej, który predysponuje do rozwoju różnych schorzeń.  Najczęściej problem z obniżoną wrażliwością organizmu na insulinę pojawia się w wyniku otyłości brzusznej. Tworzy to błędne koło, gdyż występowanie insulinooporności nasila odkładanie tłuszczów i utrudnia zrzucenie nadwagi[1].

    Czytaj więcej
  • Mocne, zdrowe i lśniące. Zadbaj o swoje włosy od środka!
    Pielęgnacja
    15.06.2022

    Mocne, zdrowe i lśniące. Zadbaj o swoje włosy od środka!

    Dbanie o włosy kojarzy się głównie z myciem ich odpowiednim szamponem, nakładaniem odżywek i stosowaniem specjalnie dobranych maseczek. Jednak o zdrowie naszych włosów powinniśmy dbać również od wewnątrz. Nie jest tajemnicą, że to, co jemy, wpływa na nasz wygląd. Nie inaczej jest w kwestii włosów, które są traktowanie jako ważny atrybut ludzkiej estetyki. Wiele problemów związanych z pogorszeniem ich kondycji można rozwiązać za pomocą suplementacji i modyfikacji diety.

    Czytaj więcej
  • Cynk i selen a stres oksydacyjny w organizmie
    Zdrowie
    13.05.2022

    Cynk i selen a stres oksydacyjny w organizmie

    Stres oksydacyjny to zaburzenie równowagi organizmu, które wywołują wolne rodniki. Może być odczuwalny pod postacią problemów trawiennych, bólu głowy i przewlekłego, nadmiernego zmęczenia. Niestety, stres oksydacyjny może nieść wiele poważnych konsekwencji dla funkcjonowania naszego organizmu. Czy można mu skutecznie zapobiegać?

    Czytaj więcej
  • Laktoferyna, czyli naturalne białko multipotencjalne
    Zdrowie
    13.05.2022

    Laktoferyna, czyli naturalne białko multipotencjalne

    Laktoferyna to multipotencjalne białko, które znajduje się w mleku oraz innych wydzielinach takich jak ślina czy łzy. Pełni wiele funkcji w organizmie, m.in. na poziomie ochrony przed drobnoustrojami, modulowania układu odpornościowego czy działania przeciwzapalnego .1 W rezultacie preparaty zawierające laktoferynę są stosowane przede wszystkim w celu wsparcia odporności organizmu. 

    Czytaj więcej
  • Problemy z koncentracją i przewlekłym zmęczeniem? Uzupełnij niedobory magnezu
    Zdrowie
    13.05.2022

    Problemy z koncentracją i przewlekłym zmęczeniem? Uzupełnij niedobory magnezu

    Magnez jest pierwiastkiem mającym duży wpływ na nasze funkcje poznawcze, ale nie tylko. Aktywuje kilkaset enzymów w przemianach wewnątrzkomórkowych, uczestniczy w przewodzeniu impulsów nerwowych i skurczu mięśni oraz w procesach termoregulacji i regulacji ciśnienia tętniczego krwi. Dlatego zarówno w przypadku jego niedoboru, jak i nadmiaru może dojść do pewnych zaburzeń w funkcjonowaniu organizmu. Wśród objawów deficytów tego składnika wymienia się m.in. przewlekłe uczucie zmęczenia, problemy...

    Czytaj więcej
  • Wpływ witaminy D na kości i odporność organizmu
    Zdrowie
    12.05.2022

    Wpływ witaminy D na kości i odporność organizmu

    Niedobory witaminy D są powszechne na całym świecie i dotyczą wszystkich grup wiekowych [1]. Witamina D pełni wiele istotnych funkcji w organizmie, m.in. reguluje metabolizm wapnia i fosforu, a także zmniejsza ryzyko rozwoju niektórych chorób, w tym infekcyjnych [2]. Jak działa witamina D i w jakich sytuacjach warto ją suplementować?

    Czytaj więcej
  • Witamina B12 – ważny element suplementacji dla wegan i wegetarian.
    Odżywianie
    08.05.2022

    Witamina B12 – ważny element suplementacji dla wegan i wegetarian.

    Osoby, które decydują się na dietę wegetariańską lub wegańską, robią to z różnych powodów: ekologicznych, moralnych lub religijnych. Czasem traktują to również jako część zdrowego stylu życia. Warto jednak wiedzieć, że zgodnie z aktualną wiedzą osoby na diecie roślinnej mogą mieć trudności z pokryciem dziennego zapotrzebowania na witaminę B12 [1]. Jak sobie z tym radzić?

    Czytaj więcej

Na platformie edukacyjnej zamieszczamy artykuły dotyczące zdrowia, macierzyństwa, zdrowego stylu życia, diet i żywienia medycznego. Poruszamy tematy ważne dla naszych czytelników, dbamy o ich zdrowie i wspieramy w codziennych wyborach zdrowotnych. Oferujemy też porady farmaceutyczne, które można uzyskać poprzez formularz Zapytaj farmaceutę. Dodatkowo uruchomiliśmy porady dietetyczne, aby zadbać również o zdrowe odżywianie i zbilansowaną dietę naszych czytelników.

Nasi specjaliści dysponują szeroką wiedzą i chętnie odpowiadają na pytania związane z ciążą, laktacją, zdrową dietą, stosowaniem suplementów diety i żywności specjalnego przeznaczenia medycznego u dzieci i dorosłych, właściwościach i interakcjach substancji roślinnych, etc.

Serwis ma charakter wyłącznie informacyjno-edukacyjny. Nie ma on na celu promocji produktów czy udzielania porad medycznych.