Suplementy i witaminy na odchudzanie

Produktów: 4

Aktywne filtry

Twoja waga pod kontrolą
Szczegóły
  • Promocja

Twoja waga pod kontrolą

Ułatwia proces odchudzania Pomaga kontrolować...
Twój szybki metabolizm
Szczegóły
  • Promocja

Twój szybki metabolizm

Wsparcie spalania tłuszczu i zmniejszania...
Kurkuma
Szczegóły

Kurkuma

Ułatwia procesy trawienia, w tym trawienie...

Suplementy i witaminy na odchudzanie

Nieustanne pragnienie pozbycia się zbędnych kilogramów współcześnie staje się coraz większym problemem. W walce o idealny wygląd sylwetki w dalszym ciągu powielany jest bowiem ten sam błąd – stosowanie niemal drakońskich diet i ciężkich treningów, które w perspektywie czasu prowadzą zupełnie donikąd. Ponadto niejednokrotnie okazują się gigantycznym obciążeniem, rujnującym zdrowie. Najwyższa pora, aby nieco bliżej przyjrzeć się kluczowym “zasadom” związanym ze zdrowym i bezpiecznym gubieniem kilogramów. 

Otyłość chorobą XXI wieku?

Już na wstępie warto zaznaczyć, że obecnie otyłość nieprzypadkowo uznawana jest za globalną epidemię. Ponadto w Polsce coraz bardziej nasilona jest nadwaga wśród dzieci, która z kolei ma bezpośredni związek z zachorowalnością na cukrzycę typu 2. Przypomnijmy, że przyczyny otyłości mogą być różne np. niewłaściwe odżywianie, stosowanie niektórych leków - hormonalnych, uspokajających, antykoncepcyjnych czy zaburzony metabolizm. W zależności od stopnia choroby leczenie może odbywać się pod kontrolą lekarza lub też chirurgicznie. Wsparciem w zminimalizowaniu wagi mogą być także zioła, czyli naturalne preparaty oraz suplementy na odchudzanie. Jak sprawdzić, czy masz nadwagę? W tym celu należy obliczyć wskaźnik BMI. Wagę (w kilogramach) należy podzielić przez wzrost (w metrach) podniesiony do kwadratu. Wynik powyżej 25 oznacza nadwagę, od 30 - otyłość.

Zdrowe odchudzanie - co to oznacza w praktyce?

Wracając do tematu zdrowego odchudzania, czyli gubienia tkanki tłuszczowej bez utraty zdrowia, należy pamiętać przede wszystkim o indywidualnym podejściu. Szczegółowe informacje dostępne są także w naszym wpisie “Zdrowe odchudzanie. Jak stracić kilogramy bez efektu jojo?”.  Każdy człowiek wyróżnia się bowiem zupełnie unikatową konstrukcją genetyczną, psychologiczną, metaboliczną oraz anatomiczną. Dlatego też w trakcie odchudzania nie należy porównywać się z innymi i mieć na uwadze, że nie wszystko, co sprawdza się u kogoś, zadziała również w naszym przypadku. Ponadto warto pamiętać o tym, jak ważne jest wsłuchiwanie się w organizm. Umiejętne rozpoznanie wysyłanych sygnałów, a także reagowanie na potrzeby to klucz do utrzymania zgrabnej sylwetki i zdrowia. To wszystko w połączeniu z wprowadzeniem zmian w dotychczasowym stylu życia, pozwoli cieszyć się wyższą jakością życia - w każdym aspekcie i zadowalającym wyglądem. Przede wszystkim należy zapomnieć o przekonaniu mówiącym, iż do gubienia kilogramów niezbędne jest znaczące ograniczenie jedzenia lub wprowadzenie głodówek. Nic bardziej mylnego - aby schudnąć, należy jeść właściwe posiłki w odpowiednich ilościach. 

Właściwa dieta to podstawa

Niewystarczająca ilość pożywienia jedynie spowalnia metabolizm, a co za tym idzie - utrudnia odchudzanie. Warto planować posiłki na cały dzień, aby uniknąć przegłodzenia się. Inne elementy, które mogą zaburzać dietę to np.:

Monotonne posiłki - to może doprowadzić do przysłowiowego rzucania się na niezdrowe i kaloryczne potrawy, 

  • znaczne ograniczenie produktów zbożowych - pełnoziarniste produkty zbożowe powinny być jednym z głównych źródeł kalorii, 
  • nadmierne sięganie po zdrowe, ale kaloryczne przekąski, np. orzechy, 
  • dodawanie niewielkiej ilości warzyw i owoców do posiłków,
  • niewielkie spożycie płynów, 
  • spożywanie alkoholu, który jest bardzo kaloryczny. 

Inne czynniki wspomagające odchudzanie

W walce o wymarzoną sylwetkę należy pamiętać o tym, jak istotny jest umiarkowany ruch każdego dnia. Wbrew pozorom nie jest konieczne spędzanie długich godzin na siłowni czy wykonywanie bolesnych ćwiczeń - wystarczy zaledwie 30 minut szybkiego spaceru czy jazda na rowerze. Warto pamiętać jednocześnie, że ruch aktywność fizyczna poprawia nastrój, wspomaga kontrolę poziomu cukru, pomaga w redukcji poziomu cholesterolu, przyspiesza też poziom myślenia. Chociaż bardzo często o tym zapominamy, to psychika ma gigantyczny wpływ na nasze ciało. Mimo że całkowite zminimalizowanie stresu nie jest możliwe, należy nauczyć się właściwego rozładowywania napięcia. Na uwagę zasługuje również niewystarczająca ilość snu, która może doprowadzić do nadmiernego rozdrażnienia, zaburzeń koncentracji, obniżenia nastroju, a także zaburzeń równowagi hormonalnej, co wiąże się m.in. ze zwiększeniem apetytu na pokarmy o wysokiej kaloryczności. Więcej informacji na ten temat znaleźć można w naszym artykule “Spokojny i głęboki sen? Garść cennych porad i wskazówek”. Warto pamiętać również o regularnym wykonywaniu badań profilaktycznych - badanie krwi, morfologii, moczu czy poziom glukozy, a u osób po 40 roku życia - cholesterolu.

Jakie składniki powinny zawierać suplementy diety na odchudzanie?

Wyżej wspomnieliśmy także o suplementach diety na odchudzanie, które w ostatnim czasie cieszą się coraz większą popularnością. Podczas wyboru tabletek na odchudzanie, zawierających ekstrakty roślinne, warto zwrócić uwagę, czy posiadają one standaryzację. Nasze suplementy spełniają wymagania bezpieczeństwa i jakości żywności w zakresie przeprowadzonych analiz mikrobiologicznych, metali ciężkich i składników aktywnych w akredytowanym laboratorium Eurofins.

I tak znaczna grupa suplementów diety na odchudzanie zawiera w swoim składzie chrom, który jest niezbędny w przemianach węglowodanów - wchodzi w skład czynnika tolerancji glukozy i wiążąc się z isnuliną, wspomaga jej działanie, a także przyspiesza procesy przemiany materii. Kolejnym składnikiem jest Garcinia Cambogia - Tamaryndowiec Malabarski ze względu na obecność kwasów organicznych w tym m.in. kwas (-) hydroksycytrynowy (HCA), kwas jabłkowy, cytrynowy, winowy, octowy czy szczawiowy. Dowiedziono bowiem, że że kwas hydroksycytrynowy w odpowiednich ilościach wpływa na redukcję apetytu oraz procesy metaboliczne tłuszczu i węglowodanów - wyniki badań in vitro i in vivo. 

W składach tabletek diety na odchudzanie coraz częściej spotkać można także Gurmar - Gymnema sylvestris. Jest to roślina tropikalna, która pochodzi z południowych Indii i południowo-wschodniej Azji. Głównym surowcem są liście obfitujące w najważniejsze składniki bioaktywne - kwasy gymnemowe i gymnemo-saponiny (zaliczane do pochodnych kwasu oleananowego) oraz gymnemozydy (tetracykliczne triterpeny z grupy damaranu). Kwasy gymnemowe należą do grupy glikozydów triterpenoidowych. Gurmar pomaga zmniejszyć apetyt, wspierając jednocześnie kontrolę masy ciała oraz proces odchudzania. Warto wspomnieć również o kurkumie, która tłumi stan zapalny, wspierając odchudzanie. Wspomaga też funkcjonowania wątroby i ułatwia trawienie tłuszczu. Cynamon równie dobrze, jak pieprz cayenne wpływa na przemianę materii, pomagając jednocześnie w utrzymaniu prawidłowego poziomu cukru we krwi. 

Dieta, ruch i wsparcie tabletkami na odchudzanie

Podsumowując, w zdrowym gubieniu nadmiernych kilogramów ważna jest nie tylko właściwa i zbilansowana dieta, ale również aktywność fizyczna czy odpowiednia ilość snu. Wsparciem mogą okazać się suplementy diety na odchudzanie, których głównym celem jest  wzbogacenie codziennych posiłków. O ile niektóre składniki wspomagają przemianę materii, tak inne ułatwiają trawienie tłuszczu czy wspierają utrzymanie odpowiedniego poziomu cukru (glukozy) we krwi. 

Literatura:

Zdrowie PAP, 10 zasad zdrowego stylu życia, online: https://zdrowie.pap.pl/10-zasad-zdrowego-stylu-zycia, dostęp: 13.03.23. 

W. Kudelska, Wybrane substancje chemiczne stosowane w preparatach odchudzających, PRACE NAUKOWE Akademii im. Jana Długosza w Częstochowie , 2009. 

A. Zielińska, Zastosowania gurmaru (Gymnema sylvestre) w zapobieganiu i terapii cukrzycy, lekwpolsce.pl. 

Bradford,G. (2013). Curcumin and obesity. BioFactors, 39(1), 78–87. Online: https://iubmb.onlinelibrary.wiley.com/doi/epdf/10.1002/biof.1074, dostęp: 13.03.23.

Zdrowie PAP, Tak się nie odchudzaj!, online: https://zdrowie.pap.pl/dieta/tak-sie-nie-odchudzaj, dostęp: 13.03.23.

Martirosyan, V. et. al. (2019). Agronomy Research, 17(6), 2339–2349. Semwal, R. et. al..(2015). Fitoterapia, 102, 134–148. 

 Meghwal, M., & Goswami, T. K. (2013).  Phytotherapy Research, 27(8), 1121–1130. 

P. Bańkowska, I. Bryndal, „Zioła odchudzające” w walce z otyłością – charakterystyka substancji aktywnych wspomagających odchudzanie oraz badanie ankietowe na temat stosowania preparatów ziołowych, Prace naukowe Uniwersytetu ekonomicznego we Wrocławiu nr 494, 2017

Ukryj